DOLAR
42,3232
EURO
49,0909
ALTIN
5.486,58
BIST
10.698,13
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Açık
16°C
Ankara
16°C
Açık
Salı Az Bulutlu
16°C
Çarşamba Çok Bulutlu
17°C
Perşembe Az Bulutlu
16°C
Cuma Çok Bulutlu
18°C

Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.

•Hyundai, “Active Air Skirt” ismini verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan türbülansı denetim ediyor.

Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.
27.01.2024 11:36
7
A+
A-

•Hyundai, “Active Air Skirt” ismini verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan türbülansı denetim ediyor.

• Ön tampon ile ön tekerlekler ortasına takılan bu modül, aerodinami için 80 km/s suratın üzerinde devreye giriyor. 

• E-GMP platformu baz alınarak geliştirilen bu teknoloji, bastırma kuvvetini artırarak araç çekişini ve yüksek sürat stabilitesini artırıyor.

Hyundai Motor Company, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve birebir vakitte elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini tesirli bir formda artıran ‘Aktif Hava Eteği’ (AAS) teknolojisini tanıttı. AAS, yüksek süratli sürüş sırasında araç suratına nazaran değişken formda çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını denetim ediyor. Araç tekerlekleri etrafında oluşan türbülansı faal bir formda denetim eden bu teknoloji, elektrikli arabaların tek şarjla daha uygun bir sürüş menzili elde etmesine de yardımcı oluyor. 

Ayrıca, aerodinamik performansın sadece güç performansı üzerinde değil birebir vakitte sürüş stabilitesi ve rüzgar gürültüsü üzerinde de değerli bir tesiri var. Buna ek olarak; verimliliğe direkt tesir eden sürtünme katsayısını (Cd) azaltmak için de dizayna dayanak oluyor.

AAS, aracın ön tamponu ile ön tekerlekleri ortasına takılıyor ve olağan çalışma sırasında gizleniyor. Araç, 80 km/s suratın üzerine çıktığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve birebir vakitte aracın yere basma kuvvetini artırma fonksiyonu de görüyor. Böylelikle araç çekişini ve yüksek sürat stabilitesini en yeterli biçimde artırmış oluyor. AAS ayrıyeten, 200 km/s’nin üzerindeki süratlerde da çalışabiliyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi birinci olarak Genesis GV60 modelinde test etti ve sürtünme katsayısını (Cd) 0,008 azaltarak sürtünmeyi yüzde 2,8 geliştirdiğini açıkladı. Bu da yaklaşık 6 km’lik ek bir menzil artışı manasına geliyor.

Hyundai, dayanıklılık ve performans testlerinin akabinde bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , ,
gömlek