MediaMarkt Yelken Grubu, 2024 yılı içinde katıldığı yarışlarda toplam 257 deniz mili aralık kat etti. Değerli başarılara imza atan ekip çalışmalarına tüm süratiyle devam ediyor.

Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt çalışanlarını toplumsal ve kültürel alanda geliştirdiği projelerle teşvik etmeye ve alanında birincilere imza atmaya devam ediyor. 2022 yılında kurulan MediaMarkt Yelken Grubu, periyodik eğitimlerle sportmen takımını her geçen gün genişletiyor. Öbür MediaMarkt ülkeleri ortasında tek yelken kadrosuna sahip olan MediaMarkt Türkiye’nin mevcut yelken grubundaki üye sayısı kış periyodunda açılan eğitimlerle 19’a ulaştı. MediaMarkt çalışanlarının istekli uğraşları ve iştirakiyle yoluna sürat kesmeden devam eden yelken grubuna önümüzdeki devirde başlayacak yeni eğitim serisineyse 38 MediaMarkt çalışanı kayıt yaptırmış durumda.
Halihazırda 66. yarışına hazırlanan grup, bugüne kadar birçok yarışta derece ve mükafatlar kazandı. Bu başarılardan kimileri şunlar oldu;
Sürdürülebilirlik vizyonunu güçlendirmek için emin adımlarla ilerleyen MediaMarkt Türkiye, yelken kadrosuyla 2024 döneminin başından bu yana katıldığı yarışlarda toplam 257 deniz mili uzaklık kat etti. Kadro, sırf rüzgârın gücüyle yarışarak 2024 yılı boyunca 44 saatini denizde geçirdi. Şayet rüzgâr gücü yerine teknede bulunması zarurî olan dizel motor ile tıpkı ara kat edilseydi, 577 kg’lik bir emisyon salımına sebep olunacaktı.
Nasıl hesaplandı?
1 litre dizel yakıt yaklaşık 2.68 kg karbon salımına neden oluyor. Şayet rüzgar gücü yerine 22 beygirlik dizel bir motorla 257 deniz mili uzaklık katedilseydi yaklaşık 215 litre dizel yakıt harcanacaktı. 215 litre dizel yakıtın yaklaşık 577 kg karbon emisyonu açığa çıkarıyor. Böylece yalnızca rüzgar gücü kullanılarak 577 kg karbon salımının önüne geçilmiş oldu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı