DOLAR
42,4369
EURO
48,9160
ALTIN
5.537,83
BIST
10.922,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Çok Bulutlu
18°C
Ankara
18°C
Çok Bulutlu
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Çok Bulutlu
21°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
11°C
Salı Az Bulutlu
12°C

Türkiye’deki kullanıcıların %43’ü eşleri ve partnerleriyle fotoğraf paylaşmıyor

Kaspersky* tarafından gerçekleştirilen Dijital Batıl İnançlar anketi, Orta Doğu, Türkiye ve Afrika bölgesindeki iştirakçilerin yarısından fazlasının (%55) partnerleri yahut eşleriyle toplumsal ağlarda fotoğraf paylaşmadığını ortaya koydu. Türkiye’de bu oran %43 olarak belirlendi.

Türkiye’deki kullanıcıların %43’ü eşleri ve partnerleriyle fotoğraf paylaşmıyor
05.09.2023 21:24
1
A+
A-

Kaspersky* tarafından gerçekleştirilen Dijital Batıl İnançlar anketi, Orta Doğu, Türkiye ve Afrika bölgesindeki iştirakçilerin yarısından fazlasının (%55) partnerleri yahut eşleriyle toplumsal ağlarda fotoğraf paylaşmadığını ortaya koydu. Türkiye’de bu oran %43 olarak belirlendi.

Kişisel fotoğrafların toplumsal medyada paylaşılmasının birtakım olumsuz sonuçları olabiliyor. Bilgi ihlalleri nedeniyle fotoğraflar istenmeyen şahıslar tarafından ele geçirilebiliyor ve ferdî bilgilerin açığa çıkması riski doğabiliyor. Sonrasında siber hatalılar bu fotoğrafları kimlik hırsızlığı yahut oltalama akınları için bilgi toplamak hedefiyle kullanabiliyor. Fotoğraflara gömülü pozisyon bilgileri, kullanıcının nerede olduğunu açığa çıkararak fizikî güvenliği dahi tehlikeye atabiliyor.

Kullanıcılar sevdikleriyle fotoğraf paylaşmaktan kaçınmalarına dair farklı nedenler sunuyor. Türkiye’de insanların %60’ı özel hayatları hakkında kimsenin bilgi sahibi olmasını istemiyor. Her beş iştirakçiden biri (%19) fotoğraflardaki görünümünü beğenmiyor. %20’si partnerlerinin ortak fotoğraflarının herkese açık olarak paylaşılmasını istemediğini söylüyor (erkekler bu görüşü bayanlardan daha sık lisana getiriyor). Türkiye’den ankete katılan her dört bireyden biri (%25) fotoğrafların herkese açık olarak paylaşılması halinde kendilerinin yahut münasebetlerinin uğursuzluğa uğrayacağından korkuyor.

Kaspersky Türkiye Ganel Müdürü Prensibim Özar, sonuçları şöyle pahalandırıyor: “Bazı durumlarda, toplumsal ağlardaki fotoğraflar davetsiz konuklar ve siber hatalılar için bilgi kaynağı haline gelebilir. Bilhassa fotoğraflara açıklamaların yahut coğrafik etiketlerin eşlik ettiği durumlarda bu geçerli. Muhtemel risklerden biri de doxing taarruzlarıyla karşı karşıya kalmaktır. Bu, makûs niyetli şahısların kurbanın prestijine ziyan vermek yahut sorun yaşamasına neden olmak için hakkındaki bilgileri kamuya açık bir formda yayınladığı bir taarruz formudur. Doxing yapanlar örneğin kişiyi güç durumda bırakabilecek şahsî fotoğraflar yahut görüntüler, ekseriyetle bağlamından koparılmış ferdî yazışma kesimleri, mesken adresi, telefon numarası, iş yeri hakkında bilgiler kullanırlar. Bu nedenle ferdî yahut diğer bir şahısla paylaşılan, beraberinde açıklama içeren bir fotoğrafı yayınlamadan evvel, bu türlü bir yayının rastgele birine ziyan verip vermeyeceğini düşünmek ve gönderiyi yayınlamadan evvel müsaade istemek kıymetlidir.”

Kaspersky, toplumsal ağlarda paylaşılan fotoğrafların risk oluşturmaması için şunları öneriyor:

  • Taranmış evraklar üzere bâtın datalar içeren fotoğraflar yüklemeyin.
  • Hesabınız herkese açıksa, arkadaşlarınız ve aile üyeleriniz hakkındaki bilgileri toplumsal ağlarda paylaşmayın.
  • Sosyal ağlardaki zımnilik ayarlarınızı denetim edin. Profilinizi bâtın tutun ve yalnızca ferdî olarak tanıdığınız şahısları arkadaş olarak eklemeyi tercih edin.
  • Her hesap için güçlü ve farklı parolalar kullanın. Bunları periyodik olarak değiştirin ve parola oluşturmak ve saklamak için parola yöneticileri kullanın.
  • Platform müsaade veriyorsa iki kademeli kimlik doğrulama kullanın.
  • Diğer bireyler hakkındaki bilgileri onların müsaadesi olmadan üçüncü şahıslara aktarmayın.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

gömlek