enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
41,6531
EURO
48,8505
ALTIN
5.165,86
BIST
11.082,63
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Az Bulutlu
19°C
Ankara
19°C
Az Bulutlu
Çarşamba Az Bulutlu
19°C
Perşembe Açık
20°C
Cuma Az Bulutlu
24°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
20°C

Akinon, B2C Deneyimini B2B’ye Aktarıyor

Geliştirdiği dijital ticaret platformu ile Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen markalarının omni-channel operasyonlarına yönelik hizmet veren Akinon, tüketici markalarından sonra B2B şirketlerinde e ticaret dönüşüm süreçlerine rehberlik edecek.

Akinon, B2C Deneyimini B2B’ye Aktarıyor
24.05.2024 21:12
6
A+
A-

Mevcut B2B e-ticaret platformlarının B2C alanındakilere oranla satış süreçlerinden kotasyon idaresine kadar birçok alanda  geliştirilmeye açık olduğunu belirten Akinon Kurucu Ortağı ve CSO’su Davet Orçan, rekabetçi B2B ticaret ortamında, e-ticaret platformlarının fonksiyonelliğinin ve uyumluluğunun çok önemli olduğunu belirtiyor. 

Kurumsal satış noktasında problemsiz dijital satış tecrübesi arayan şirketlere yönelik hizmetler sunduklarını belirten Davet Orçan, B2C kesiminde mevcut olan pek çok kolaylık ve uygulamanın B2B’de bulunmadığını belirtiyor. Bu farkların, bölümün gelişimine ket vurduğunu söz eden Orçan; “Wunderman Thompson B2B Future Shopper Report 2023’ün anket bilgileri B2B alıcılarının neredeyse yarısının çevrimiçi satın alma süreçlerini çevrimdışı süreçlere kıyasla zorlayıcı ve karmaşık bulduğunu ortaya koyuyor. Ayrıyeten B2B ödeme usullerinin, B2C süreçlere nazaran çok daha karmaşık yapıda olması ve çağdaş bankacılık tekniklerinin kullanılmaması da ödemeleri zorlaştırıyor. Bununla birlikte B2B ortamlarında genellikle ürünlerin yararları net bir formda vurgulanmıyor ve bu da satış aşamasında önemli bir bariyer oluşturuyor” diyor.

Tüm bu tespitlerin sonucunda B2B kesiminin B2C e-ticaretin başarılarından öğreneceği çok şey olduğunu söz eden Çağrı Orçan, “B2C müşterilerinin yararlandığı özelliklerin bir ortaya getirilmesinin B2B satıcılarına büyük yarar sağlayabileceğini biliyoruz. Bunlar ortasında, tekrarlayan bilgi girişi olmadan birden fazla kanalda sıkıntısız hareketin sağlanması ve satış seyahati boyunca müşteri tanımlama ve takibini geliştirmek için dijital metotların kullanılması yer alıyor. B2B şirketlerinin ayrıyeten, B2C şirketlerinin dijital dönüşümlerini nasıl yönettiklerinden dersler çıkararak, daha çevik ve müşteri odaklı inovasyonları teşvik etmek için dijital ve BT gruplarının yapısını yine gözden geçirmeleri gerekiyor. Alıcı beklentileri, B2C tecrübesi aracılığıyla B2B’de tecrübe çıtasını yükseltiyor” diyor. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: ,
gömlek