DOLAR
42,2254
EURO
48,9898
ALTIN
5.584,86
BIST
10.576,45
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Çok Bulutlu
19°C
Ankara
19°C
Çok Bulutlu
Salı Az Bulutlu
19°C
Çarşamba Az Bulutlu
14°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
12°C
Cuma Hafif Yağmurlu
11°C

Bankacılık Sektörünün Odağı Z Kuşağında

Memleketler arası danışmanlık şirketi EY’ın (Ernst & Young) şimdiki yayınına nazaran global bankacılık kesiminde gelecekteki yeteneklere duyulan muhtaçlık, her zamankinden daha açık bir halde ortaya çıkıyor

Bankacılık Sektörünün Odağı Z Kuşağında
21.09.2023 18:24
13
A+
A-

Milletlerarası danışmanlık şirketi EY’ın (Ernst & Young) güncel yayınına göre küresel bankacılık kesiminde gelecekteki yeteneklere duyulan gereksinim, her zamankinden daha açık bir halde ortaya çıkıyor. Z jenerasyonu, bankaların giderek çeşitlenen müşteri tabanıyla uyumlu yeni bakış açıları sunuyor. Ayrıyeten, bankaların dijital dönüşüm çağında başarılı olmak için muhtaçlık duyduğu yeni teknolojileri ve data marifetlerini de beraberinde getiriyorlar. Lakin bu jenerasyonun beklentilerini anlamak ve karşılamak değer taşıyor. Çeşitli nedenlerle, bankacılık alanında meslek yapmayı eskisi kadar cazip bulmayan Z neslini çekmek ve bankacılığı gelecek jenerasyonlar için tercih edilen bir bölüm olarak pozisyonlandırmak ismine kimi telaffuzların değiştirilmesi ve yenilikler yapılması gerekiyor.

Bankaların Z neslinin ilgisini nasıl çekebileceğine dair altı fırsat alanı karşımıza çıkıyor:

1.Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık unsurlarıyla radikal değişiklikler yapılması

Çalışma ortamlarının kendi kimliklerini yansıtmasını isteyen Z jenerasyonu için çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık kritik değere sahip prensipler. Aslında bankacılık kesiminde bu manada kıymetli adımlar atılmış olsa da hâlâ yapılacak çok şey var. Örneğin, bayanların bankacılık alanındaki yetersiz temsili; bilhassa çıkar potansiyelinin en yüksek olabileceği liderlik rollerinde, sermaye piyasalarında ve özel bankacılıkta hala önemli boyutlarda. Bankaların, Z jenerasyonunun çeşitlilik ve kapsayıcılık üzere standartlarını karşılayabilmek ismine daha fazlasını yapması gerekiyor.

2.Geleneksel işlerin ve meslek fırsatlarının çağdaş hale getirilmesi

 

Yeni kuşak çalışanlar, yalnızca bir mesleğe ağırlaşmayı değil, mümkün olduğunca çok maharet geliştirmelerine yardımcı olacak bir dizi farklı rolü deneyimlemek istiyor. Araştırmalar, Z jenerasyonunun ömürleri boyunca ortalama olarak altı farklı meslekte, 18 farklı iş yerinde çalışacağını öngörüyor. Bu doğrultuda, bankaların iş modellerini çağdaşlaştırması ve birebir vakitte çeşitli ilerleme seçenekleriyle çalışanların meslek seyahatlerini desteklemesi gerekiyor.

 

3.Öğrenme tecrübesinin dönüştürülmesi

Daha küçük yaşlarda akıllı aygıtlar aracılığıyla teknolojiyle iç içe olan Z jenerasyonu, öğrenme konusunda birtakım avantajlara sahip ve bu neslin öğrenme biçimleri evvelki kuşaklardan çok farklı. Z neslinin yeteneklerine hitap etmek isteyen bankalar için dijital eğitim ve gelişim hususlarına odaklanmak her zamankinden daha çok kıymet taşıyor. Teknolojiden yararlanılarak bu jenerasyona yönelik maharet geliştirme ve tekrar gelişme fırsatları sunulması, çalışanların geniş bir maharet yelpazesine sahip olmalarını sağlayacaktır.

3.Teknoloji ve bilgi alanına yatırım yapılması

Bankaların, en âlâ teknoloji ve data yeteneklerini çekmek ve elde tutmak için çalışanlara uzun vadeli yatırımlar yapması değerli. Hakikat eğitim modelleri ve iş tecrübeleriyle bugünün ve geleceğin bankacılık kesiminde teknoloji alanındaki rolleri dolduracak doğal bir potansiyele sahip olan bu demografik küme için klasik bankacılık işleyişini farklılaştırmak gerekiyor. Bu noktada, bankalardaki teknoloji yeteneklerinin pazar başkanı teknolojilerle çalışma fırsatına sahip olmasını sağlamak gayesiyle eski teknolojiler ve sistemler modernleştirilebilir.

4.Özgün bir maksat oluşturulması ve toplumsal tesirin yönlendirilmesi 

Z jenerasyonunun neredeyse üçte ikisi (%63) iklim krizi, toplumsal eşitlik üzere mevzularda kendi pahalarını taşıyan bir patron için çalışmanın çok değerli olduğunu düşünüyor. Buna ek olarak, mesleksel gelişim, Z jenerasyonunun gündeminde üst sıralarda yer alıyor ve birçoğu farklı alanlarda meslek gelişimlerinin desteklenmesi için patronlarının sertifikalar almalarına yardımcı olmasını bekliyor. Bu doğrultuda, bankalar bun mevzuyu önceliklendirerek bu alanlarda etkin rol oynamalıdır.

5.Esneklik, şeffaflık ve zindelik kıymetlerinin uygunlaştırılarak iş kültürünün güçlendirilmesi

İş dünyası son üç yıl içerisinde hayli değişti. Birçok çalışan üzere Z jenerasyonu da ofise gidip gelme konusunda vakitten ve paradan tasarruf ederek hibrit modelde çalışabilme ayrıcalığı elde etti. Öte yandan uzaktan çalışma modelleri üzerine yapılan araştırmalar sonucunda çalışma saatlerinin uzadığı, çalışma yoğunluğunun ve depresyon düzeylerinin arttığı gözlemlendi. Uzayan çalışma saatleri ve sıhhat kaygılarına ekonomik belirsizlik de eklenerek büyük istifa (Great Resignation) eğilimi ortaya çıktı. Bu bahiste, bankalar Z jenerasyonunun beklentilerini çok yeterli kavrayıp tertip kültüründe esneklik, şeffaflık ve zindelik bedellerine öncelik vermeli.

EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Kısım Lideri ve Şirket Ortağı Gökhan Gümüşlü konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: 

“Dünün işlerine, geleceğin yeteneklerini yerleştirmek mümkün olmayabilir. Yeni jenerasyon çalışanlar; rollerinde dijital olarak etkinleştirilmeyi ve ödüllendirilmeyi, yaratıcı, stratejik ve fark yaratan işler yapmayı bekliyor. Mümkün olduğunca çok sayıda marifet geliştirmelerine katkı sağlayacak bir dizi farklı rolü denemek istiyorlar. Ayrıyeten bu jenerasyon, finansal süreçlerde kullanıcı dostu ve dijital tecrübelere büyük bir talep gösteriyor. Bankalar, Z jenerasyonunun bu yeteneklerini yanlışsız bir biçimde kıymetlendirerek ve müşteri odaklı dijital hizmetler sunarak rekabet avantajı elde edebilirler. EY olarak, bu dönüşümün bir kesimi olmak bizim için çok değerli.”

Yetenek tecrübesinde yanlışsız yeniliklerle bankacılık dalı, Z jenerasyonunun tercih ettiği dal olmaya hazırlanıyor. Bu, bankaların geleceği için yetenek akışını garanti etme ve rekabet gücü elde etme bahtı. Birebir vakitte dijital dönüşüm geçiren ve süratle gelişen bölümden kazanacak çok şeyi olan Z Jenerasyonu için de heyecan verici bir fırsat. 

Bu yayın hakkında daha fazla bilgiye EY web sitesi üzerinden ulaşılabilir.

 

EY Hakkında

EY olarak emelimiz; müşterilerimiz, çalışanlarımız ve toplum için bedel yaratırken tıpkı vakitte sermaye piyasalarında inancın ve daha âlâ bir çalışma dünyasının oluşmasına katkıda bulunmaktır. Dünya çapında 150’den fazla ülkede, sahip olduğumuz bilgi ve teknoloji ile hizmet veren takımlarımızla, kontrolde itimadı sağlarken müşterilerimizin gelişmesine ve dönüşmesine dayanak oluyoruz. Bağımsız kontrol, danışmanlık, hukuk, kurumsal finansman, strateji ve vergi hizmetlerimizle iş dünyasının karşılaştığı zorluklara yeni tahliller sunacak gerçek soruları soruyoruz.

EY ismi global tertibi temsil eder ve Ernst&Young Küresel Limited’in her biri farklı birer hükmî kişiliğe sahip olan, bir yahut daha çok, üye firmasını temsil edebilir. Hudutlu sorumlu bir Birleşik Krallık şirketi olan Ernst&Young Küresel Limited müşteri hizmeti sunmamaktadır. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

gömlek