Kaspersky, çalışanları maksat alarak kurumsal sistemler için tehdit oluşturan yeni bir kimlik avı planını ortaya çıkardı

Kaspersky, çalışanları amaç alarak kurumsal sistemler için tehdit oluşturan yeni bir kimlik avı planını ortaya çıkardı. Kelam konusu aldatma prosedürü, kendisini insan kaynakları departmanlarından gelen bir ferdî kıymetlendirme formu olarak sunuyor. Temel maksadı ise şirketin hassas bilgilerini çalmak.
Büyük kurumların çalışanları meslek gayelerini, ilgi alanlarını yahut iş tarifinin ötesindeki başarılarıyla ilgili fikirlerini nadiren paylaşır. Genel olarak bu tıp konuşmalar yılda sadece bir sefer, performans değerlendirmeleri devrinde gerçekleşir. Meğer pek çok çalışan idareyle irtibat kurmak için daha fazla fırsata sahip olmak ister. Bu türlü olunca da kendilerini ferdî kıymetlendirme için davet eden bir e-posta geldiğinde, bilhassa de kelam konusu e-posta bunun zarurî olduğunun altını çiziyorsa ekseriyetle tereddüt etmeden bu fırsatı kıymetlendirme yoluna masraflar.
Siber hatalılar, bu durumu en son spear-phishing kampanyalarında istismar etme yoluna gittiler. Kelam konusu dolandırıcılık sisteminde siber hatalılar, insan kaynakları departmanlarından geliyormuş üzere görünecek formda hazırlanmış ikna edici e-postaları şirket çalışanlara gönderiyor. Bu e-postalar, çalışanların yöneticileriyle bağlantı kurmasının bir yolu olarak bir şahsî kıymetlendirme formu eşliğinde sunuyor.
Elbette ki dikkatli bakan bir gözün aldatmaya yönelik bu e-postalarda yer alan kimlik avı saldırısının birtakım açık işaretini görmesi mümkün. Birinci olarak, gönderenin e-posta adresi şirketin e-posta adresiyle birebir değil. Bu da en başından kuşku uyandırıyor. İkinci olarak, gönderilen e-posta ekteki formu herkesin gün sonuna kadar doldurması gerektiği konusunda ısrarcı bir lisan sergiliyor ki, bu da dolandırıcıların aciliyet hissi yaratmak için kullandıkları yaygın bir taktik. Alıcılar e-postadaki kontağa tıkladıklarında başta zararsız görünen sorularla karşılaşıyorlar. Lakin dolandırıcılığın gerçek tabiatı, kurbanın e-posta adresini, şifresini ve şifre onayını isteyen son üç soruda ortaya çıkıyor.
Bu yaklaşım kurbanları hazırlıksız yakalıyor, zira hassas bilgiler sürecin sonuna gerçek isteniyor. Tespit edilmekten daha da kaçınmak için dolandırıcılar “şifre” sözünü gizleyerek baş karışıklığını artırıyor.
Kaspersky Güvenlik Uzmanı Roman Dedenok, “Şirket çalışanlarını, bilhassa İK’dan gelmiş üzere görünen bu tıp e-postaları açarken dikkatli olmaya çağırıyoruz. Dataları korumak ismine, istenmeyen ferdi kıymetlendirme taleplerinin gerçekliğini direkt İK departmanlarıyla doğrulamak çok önemlidir” diyor.
Kaspersky Daily’de kimlik avı kampanyası hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Verilerinizi kimlik avı hücumlarından ve sızıntılardan korumak için Kaspersky uzmanları şunları öneriyor:
Kaspersky hakkında
Kaspersky, 1997 yılında kurulmuş global bir siber güvenlik ve dijital saklılık şirketidir. Kaspersky’nin derin tehdit istihbaratı ve güvenlik uzmanlığı, dünya genelinde işletmeleri, kritik altyapıları, hükümetleri ve tüketicileri korumak için daima olarak yenilikçi tahlillere ve hizmetlere dönüşmektedir. Şirketin kapsamlı güvenlik portföyü, gelişmiş ve gelişen dijital tehditlerle gayret etmek için önde gelen uç nokta muhafazası, özel güvenlik eserleri ve hizmetleri ile Siber Bağışıklık tahlillerini içeriyor. 400 milyondan fazla kullanıcı Kaspersky teknolojileri tarafından korunmaktadır ve şirket 220.000’den fazla kurumsal müşterinin kendileri için en değerli olanı müdafaalarına yardımcı oluyor. kaspersky.com adresinden daha fazla bilgi edinin.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı