DOLAR
42,4449
EURO
48,9240
ALTIN
5.517,99
BIST
10.837,55
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Çok Bulutlu
16°C
Ankara
16°C
Çok Bulutlu
Cuma Çok Bulutlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Az Bulutlu
21°C
Pazartesi Yağmurlu
11°C

Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor

Ericsson, Expert Analytics eserine ileri seviye sorun giderme özelliği kazandıran yeni bir eklenti geliştirdiğini duyurdu

Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor
19.09.2023 21:00
10
A+
A-
  • Makine Tahsili ve Yapay Zeka tabanlı yeni ileri seviye sorun giderme özelliği, ağ analitiğinde daha yüksek sürat ve verimlilik sunacak.
  • Abone merkezli tahlil için bağlantı servis sağlayacıların (CSP) çekirdek şebeke ve öbür kaynaklardan seçilen bilgileri çekmek için gömülü sistem zekasını kullanacak.

Ericsson, Expert Analytics ürününe ileri seviye sorun giderme özelliği kazandıran yeni bir eklenti geliştirdiğini duyurdu. Ericsson Expert Analytics’in gelişmiş sorun giderme özelliği, makine öğrenmesi ve yapay zeka araçları kullanarak telekom şebekesi bilgilerini gerçek vakitli olarak tahlil edip, ortaya çıkan sıkıntıların temel nedenini belirliyor.

Ağ ve abone odaklı analitik bir işlev olarak tasarlanan bu yeni özellik, irtibat servis sağlayıcıların (CSP) şebeke genelinde hizmet tecrübesini izleyip güzelleştirmelerine imkan sağlayacak. Bu süreç, hizmet tecrübesinin abone bazında tahliline başlayarak, karşılaşılan sıkıntıların temel nedenini belirlemek için gerekli bilgilerin toplanmasını içeriyor. Bilgiler, eserin entegre zekası tarafından dinamik bir formda uygulanan iş akışları ile optimize edilerek, üst seviye hizmet tecrübesi hedefleniyor.

Ericsson Expert Analytics’in genişletilmiş yeni sürümünde, tahlil için gereken data ölçüsünü ve bilgi toplama sıklığını azaltmak için yeni data toplama teknikleri kullanılıyor. Eser, Ericsson çift modlu 5G Çekirdek sistemine entegre yazılım problarını kullanarak ağ işlevlerinden gereken olay datalarının yanı sıra, Sanal Test Erişim Noktası (vTAP) bilgi toplama yoluyla elde ettiği ek dataları gerçek vakitli analitik süreçlere aktararak, bağlantı servis sağlayıcılarının derhal aksiyon almasını sağlıyor. 

Ericsson Lider Yardımcısı ve İş ve Operasyon Takviye Sistemleri Çözüm Alanı Lideri Mats Karlsson, hususla ilgili şu açıklamayı yaptı: “5G’nin dönüştürücü potansiyelinin ortaya çıkardığı yeni özellikler, otomasyona ve data odaklı ağlara olan gereksinimi da artırıyor. Sorun giderme süreçlerini bir sonraki seviyeye taşıyan Ericsson Expert Analytics, entegre zekası ve yerleşik bilgi birikimi (built-in domain knowledge)  ve otomatik olay oluşturma (automatic incident generation) özelliğiyle sorun giderme işini son derece kolaylaştırıyor. Makine tahsili tabanlı anomali tespiti sayesinde abone odaklı tahliller için aksiyona geçirilebilir içgörüler sunarken, şebeke problemlerinin daha süratli, daha yanlışsız ve daha verimli bir formda çözülmesine yardımcı oluyor.”

TPG Telecom Avustralya Bulut Altyapısı ve Ağ Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Chris Tsigros, şunları tabir etti: “Ericsson Expert Analytics, TPG’ye, müşterileri etkileyen meseleleri iddia etme, önceliklendirme ve çözmek için aksiyona geçirilebilir, davranışsal içgörüler edinme mahareti kazandırıyor. Müşterilerimizin gereksinimlerini karşılamamıza katkıda bulunacak bu maharet, tıpkı vakitte şirketimiz büyüdükçe şebeke çalışmalarımızın öbür alanları için de öncü ve kusursuz bir temel olacak.” 

Telekom sanayi analisti ve stratejik danışman Chris Lewis, şu değerlendirmede bulundu: “Ericsson’un entegre gelişmiş sorun giderme yaklaşımı, olay bilgilerini makul kullanarak gerçek vakitli tecrübe içgörüsü sağlayıp, karşılaşılan problemlerin temel nedenini abone seviyesinde saptayabilme özelliği ile fark yaratıyor. İşin sırrı da burada yatıyor: eser, dinamik bir halde iş akışları oluşturarak, Sanal Test Erişim Noktası (vTAP) ve olay datalarının yanlışsız kombinasyonuyla sadece derin Uçtan Uca (E2E) sorun giderme için gereken dataları topluyor. Bu sayede sorun giderme sürecini daha tesirli kılarken, toplam sahip olma maliyetini de önemli ölçüde azaltıyor.”

Ericsson Expert Analytics eserine, halihazırda Abone İçgörüleri (Subscriber Insights), Uzman İçgörüleri (Expert Insights) ve Otomatikleştirilmiş İçgörüler (Automated Insights) uygulamalarını içeren bir eklenti olarak İleri Seviye Sorun Giderme (Advanced Troubleshooting) özelliği ekleniyor. Eklentiyle birlikte, eserin en son sürümü, gereken bilgileri toplamak için olay bilgilerinden yararlanarak abone seviyesinde gerçek vakitli bir tecrübe içgörüsü sunuyor. Dataları akıllı ve tesirli bir halde işleyerek önemli bir maliyet düşüşüne katkı sağlıyor.

5G’nin yaygınlaşmasıyla birlikte, vakit ve maliyet bakımından verimli bir formda toplanması ve tahlil edilmesi gereken dataların boyutu ve çeşitliliği de artmaya başladı. Buna ek olarak, 5G’ye eşlik eden yeni özellikler, beklentiler ve kullanım senaryoları, şebekeler ortasında evvelden görülmemiş bir karmaşıklık yaratıyor. İrtibat Servis Sağlayıcıların (CSP) bu karmaşıklığı yönetirken kullanabilecekleri araçlar sunan Ericsson Expert Analytics, meselelerin ortaya çıktığı anda, abone seviyesinde çözülmesine imkan sağlıyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
gömlek