DOLAR
42,4442
EURO
49,0422
ALTIN
5.538,02
BIST
10.979,73
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Çok Bulutlu
16°C
Ankara
16°C
Çok Bulutlu
Cuma Çok Bulutlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Çok Bulutlu
21°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
11°C

EY Küresel Sigorta Görünümü 2024 raporu yayımlandı

EY, Global Sigorta Görünümü raporunun 2024 versiyonunu yayımladı. Rapora nazaran, dalın mevcut performansı ve geleceğe yönelik beklentileri açısından itimat ve şeffaflık en kıymetli kriterler ortasında yer alıyor.

EY Küresel Sigorta Görünümü 2024 raporu yayımlandı
19.03.2024 20:48
7
A+
A-

EY, Global Sigorta Görünümü raporunun 2024 versiyonunu yayımladı. Rapora nazaran, bölümün mevcut performansı ve geleceğe yönelik beklentileri açısından itimat ve şeffaflık en kıymetli kriterler ortasında yer alıyor.

Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young); bu yıl karşı karşıya kalacakları zorluklar ve fırsatlar karşısında sigorta şirketlerine rehberlik edecek  EY Global Sigorta Görünümü raporunun 2024 versiyonunu yayımladı. EY raporuna nazaran; ekonomik belirsizliklerin, risklerin hâkim olduğu bir çerçevede sigorta şirketlerinin teknolojik ilerlemelere ayak uydururken, şiddetli şartların üstesinden gelebilmek için inanç, şeffaflık, şahsileştirilmiş tecrübeler ve bütünsel tahliller ile daha fazla paha sağlaması gerekiyor.

Sigortacılık kesiminde inancın rolü yine şekilleniyor

EY Global Sigorta Görünümü 2024 raporuna nazaran; sigorta şirketleri güvenlik ve tasarruf açıklarını azaltmak ve yeni müşteri taleplerini karşılamak için üretken yapay zekâdan (Gen AI) yararlanabilir lakin bu noktada “güven” ön plana çıkıyor. Bu inancı sağlayan sigorta şirketleri; daha sadık müşteriler kazanmanın yanı sıra kârlılıklarını artırarak paydaşlar ve yasal düzenleyiciler ile verimli alakalar yürütebilir.

Raporun sonuçları; müşterilerin ödedikleri fiyatın karşılığını alma ve güç vakitlerde sigortacılara güvenme konusunda kuşku duymadığını gösteriyor. Yatırımcılar da sigorta şirketlerinin stratejik önceliklerini (özellikle ESG hususlarıyla ilgili olarak) biliyor ve rapor edilen sayıları sağlam buluyor. Düzenleyici kurumlar ise sigortacıların kritik toplumsal zorluklarla baş etme konusunda düzgün bir pozisyonda olduğuna inanıyor.

Ancak sigorta alanında klasik olmayan rakiplerin artması değerli bir konu olarak öne çıkıyor. Dijital tahliller, kolay satın alma süreçleri ve müşteri gereksinimine nazaran kolay kolay ayarlanabilen isteğe bağlı özellikler sunan InsurTech şirketleri, teknoloji platformları ve öbür sigorta dışı kuruluşlar müşterileri, bilhassa de genç kitleyi çekiyor. Bunlara ek olarak, her temas noktasında inanç sağlayan yeni oyuncular, markalarını itimat üzerine inşa eden muhakkak bir olgunluk düzeyindeki şirketlerden pazar hissesi alıyor. Sigortacıların her paydaş nezdinde itimadı perçinlemek için eser tasarımı ve fiyatlandırma kararlarından teknoloji ve data kullanımına, finansal raporlama ve mevzuat açıklamalarına kadar her hususta daha fazla şeffaf olması gerekiyor.

Sigortacılar, Gen AI kullanımda hem optimist hem temkinli bir tavır sergiliyor

Tüketiciler, düzenleyici kurumlar ve üst seviye iş önderleri, yapay zekâ konusunda optimist olduklarını belirtirken birebir vakitte birtakım tasaları olduğunu tabir ediyor. Birçok sigortacı, üretken yapay zekâ (Gen AI) uygulamalarını süreçlerine entegre etme konusunda süratli hareket etme baskısı hissediyor. Lakin bu süreçte yapay zekânın sigortacılıkta inançlı ve sağlam uygulanabilmesi için gerekli olan güçlü yönetişim modellerini oluşturmaya da vakit ayırmaları gerekiyor. Ayrıyeten yapay zekâ odaklı süreçlerde, bilhassa hassas müşteri bilgileri kelam konusu olduğunda, müşteriler, ortaklar ve düzenleyiciler ortasında inanç oluşturmak için şeffaflık kavramı büyük ehemmiyet taşıyor.

Sigorta şirketleri değişen müşteri beklentilerini karşılamaya hazır durumda mı?

Sigorta şirketleri; varlık idaresi ve finansal verimlilik alanları başta olmak üzere daha güçlü muhafaza arayan müşterilere ulaşmayı ve onların beklentilerini karşılamayı hedefliyor. Tüketiciler ise güvendikleri sağlayıcılara, yani yanlışsız tavsiyelerde bulunan ve yanlışsız tahliller sunan firmalara yöneliyor. Bu doğrultuda, sigorta şirketlerinin müşterilerle inanç oluşturacak biçimde etkileşim kurmak için daha kolay ve daha erişilebilir eserler, daha uygun dağıtım kanalları ve daha şahsileştirilmiş hizmet tecrübesi sağlaması değerli.  Otomotivden bulut bilişime ve ilaç dalına kadar en güçlü markaları potansiyel olarak bünyesinde barındıran şirketler için inancı yine tesis etmek hayati kıymet taşıyor. 

Sigorta şirketlerinin rekabet avantajını teminat altına almaları için alması gereken aksiyonlar:

  1. İnovasyona, dönüşüme ve iştiraklere yapılan her yatırım için inancın kritik bir öge olarak  benimsenmesi
  2. Özellikle üretken yapay zekâ (Gen AI) teknolojisini içeren tüm süreçler için data kullanımı ve zımnilik uygulamalarına ait açık irtibat ve şeffaf bilgi paylaşımının sağlanması
  3. Ürünlerin daha somut tekliflerle tekrar tasarlanması, sadeleştirilmesi ve direkt müşteri gereksinimlerine hitap edilmesi
  4. Müşterilere ve iş ortaklarına daha fazla kıymet katmak için yeni ve mevcut dataları kullanmanın yenilikçi yollarının keşfedilmesi
  5. Pazara çıkış stratejilerinde gaye belirlenmesi; şirketlerin kişisel müşterilere nasıl kıymet kattığını ve bir bütün olarak topluma nasıl katkıda bulunduğunun açıklanması
  6. Yüksek güvenlik ve tasarruf açıklarını gidermek için düzenleyiciler ve hükümet yetkilileriyle irtibat kurulması
  7. Resmileştirilmiş bir çerçeveye yahut birden fazla sayının birleşimine dayalı olarak inancın  ölçülmesi
  8. Verilerin ve öbür kıymetli varlıkları korumak için güçlü güvenlik ve idarenin benimsenmesi

EY Türkiye Finansal Hizmetler Dal Önderi ve Vergi Kısmı Şirket Ortağı Levent Atakan raporun sonuçlarıyla ilgili olarak değerlendirmesinde şunları söyledi:

 “EY Global Sigorta Görünümü 2024 raporuna nazaran; düzenleyici kurumların sıkı incelemesi, gelişen teknolojiler ve yatırımcıların artan baskısı, sigorta şirketlerini önceliklerini yine gözden geçirmeye yönlendiriyor. Kesimin mevcut performansı ve geleceğe yönelik beklentileri açısından inanç ve şeffaflık en değerli kriterler ortasında yer alıyor. Günümüz piyasasında, sigorta başkanları yüksek maliyetler, sıkı iş gücü piyasaları, makroekonomik belirsizlik, artan korumacılık ve daha kapsamlı düzenleyici gerekliliklerle gayret etmeye hazır olmalı.” 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

gömlek