DOLAR
33,0226
EURO
35,9940
ALTIN
2.549,68
BIST
11.220,03
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Parçalı Bulutlu
33°C
Ankara
33°C
Parçalı Bulutlu
Salı Az Bulutlu
31°C
Çarşamba Az Bulutlu
30°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
29°C
Cuma Yağmurlu
27°C

Global Araştırma: Çin GenAI kullanımında dünya lideri olurken ABD ise olgunluk ve tam olarak uygulamada lider konumda

Önderler anlayış eksikliğini, iş stratejisini, data yeterliliğini ve mevzuata uygunluğu telaş kaynağı olarak belirtiyor. Data kapalılığı, güvenliği ve yönetişimi esas zorluklar olarak öne çıkıyor.

Global Araştırma: Çin GenAI kullanımında dünya lideri olurken ABD ise olgunluk ve tam olarak uygulamada lider konumda
11.07.2024 14:36
3
A+
A-

Üretken yapay zeka (GenAI) artık hayatımızın bir modülü ve yerini her geçen gün daha da sağlamlaştırıyor. Dünyanın dört bir yanındaki kuruluşlar bu teknolojiyi heyecanla kullanıyor ve yatırım yapıyor. Pekala GenAI kullanımında hangi bölgeler ve ülkeler başı çekiyor? SAS’ın Coleman Parkes Research Ltd. ile yaptırdığı yeni global araştırmaya nazaran Çin bu hususta başkan pozisyonda. Çin’deki iş dünyası karar vericileri, kuruluşlarının %83’ünün bu teknolojiyi kullandığını bildiriyor. Bu oran Birleşik Krallık (%70), Amerika Birleşik Devletleri (%65) ve Avustralya’dan (%63) daha fazla. Lakin Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kuruluşlar, Çin’deki %19 ve Birleşik Krallık’taki %11’lik oranlara kıyasla olgunluk ve GenAI teknolojilerini tam olarak uygulama açısından %24 ile önde yer alıyor.

 

Peki bunlar yapay zeka ve GenAI’ın global ekonomik tesiri açısından ne manaya geliyor? McKinsey, 2023 raporunda GenAI’ın çeşitli kullanım durumlarında yıllık 2,6 trilyon ila 4,4 trilyon dolara muadil bir katkı sağlayabileceğini kestirim ediyor. Bu, Birleşik Krallık’ın 2021’deki GSYİH’sinin büsbütün karşılaştırılabilecek bir sayı. Kelam konusu tesir, yapay zekanın genel tesirini %15 ila %40 oranında artıracak. 

 

İşin ekonomik sonuçlarını göz önünde bulunduran SAS ve Coleman Parkes, değerli global pazarlarda 1.600 karar vericiyi hedefledi. İştirakçiler bankacılık, sigorta, kamu dalı, ömür bilimleri, sıhhat hizmetleri, telekomünikasyon, üretim, perakende, güç ve kamu hizmetleri ve profesyonel hizmetler üzere çeşitli kesimlerde çalışıyordu. Ankete katılan en küçük kuruluşlar 500-999 kişilik işgücüne sahipken, en büyükleri 10 binden fazla çalışana sahipti.

 

Coleman Parkes Genel Müdürü Stephen Saw, “Çin GenAI benimseme oranlarında başkan olsa da bu daha yüksek benimseme, mutlak tesirli uygulama yahut daha güzel getiri manasına gelmiyor” dedi. “ABD, Çin’deki %19’luk orana kıyasla GenAI’ı tam olarak uygulayan kurum oranında %24 ile yarışta öne geçiyor.”

 

Küresel bölgeler GenAI ile ilerliyor

Ankette, farklı bölgelerin GenAI’ı manalı formlarda lakin farklı oranlarda benimsemeye başladığını gösteren sonuçlar öne çıkıyor.

 

SAS CTO’su Bryan Harris, şunları söyledi: “Her yeni teknolojide, kuruluşların gerçek dünyadaki uygulamaların karmaşıklığını anlamak için bir keşif etabından geçmesi, illüzyonu gerçeklikten ayırması gerekir. Üretken yapay zeka ile bu noktaya ulaştık. Hype döngüsünden çıktığımız noktada, GenAI’dan tekrarlanabilir ve muteber iş sonuçları elde etmemiz ve bunları emele yönelik olarak uygulamamız kelam konusu.”

 

Bölgeler, üretken yapay zekayı kuruluşlarının süreçlerinde tam olarak kullanma ve uygulama konusunda ne durumda?

 

Kuzey Amerika, kuruluşların süreçlerinde üretken yapay zekayı tam olarak kullanma ve uygulama konusunda %20 ile en yüksek orana sahip bölge olarak karşımıza çıkıyor. Bunu %10 ile Asya-Pasifik (APAC) bölgesi takip ederken, Latin Amerika (LATAM) %8 ile üçüncü sırada yer alıyor. Kuzey Avrupa ise %7 oranında üretken yapay zekayı benimsemiş durumda ve bu oran Güney Batı ve Doğu Avrupa bölgeleri için de birebir oranda seyrediyor. 

 

Hangi bölgeler GenAI kullanım siyasetlerini uygulamaya koydu?

Asya-Pasifik (APAC) bölgesi, %71 ile GenAI (üretken yapay zeka) kullanım siyasetlerini uygulamaya koymada en yüksek orana sahip. Bunu %63 ile Kuzey Amerika, %60 ile Güney Batı ve Doğu Avrupa, %58 ile Kuzey Avrupa ve %52 ile Latin Amerika (LATAM) takip ediyor. 

 

Önümüzdeki mali yılda GenAI’a yatırım yapmayı planlayanların ne ölçüde özel bir bütçesi var?

 

Önümüzdeki mali yılda GenAI’a yatırım yapmayı planlayanların özel bir bütçeye sahip olma oranlarına bakıldığında, Asya-Pasifik (APAC) bölgesi %94 ile en yüksek orana sahip. Bunu %91 ile Kuzey Avrupa ve Güney Batı ve Doğu Avrupa izliyor. Kuzey Amerika %89 ile dördüncü sırada yer alırken, Latin Amerika (LATAM) %84 ile beşinci sırada yer alıyor. 

 

Not: Kuzey Amerika, Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’yı; LATAM Brezilya ve Meksika’yı; Kuzey Avrupa Birleşik Krallık/İrlanda, İsveç, Norveç, Finlandiya ve Danimarka’yı; Güney Batı ve Doğu Avrupa Fransa, Almanya, İtalya, Benelüks, İspanya ve Polonya’yı; APAC ise Avustralya, Çin, Japonya ve Birleşik Arap Emirlikleri/Suudi Arabistan’ı kapsamaktadır.

 

Sektörler ve fonksiyonel kısımlar GenAI’ı değişen oranlarda benimsiyor

 

Alchemy Crew CEO’su ve Teşebbüs Ortağı Sabine VanderLinden, GenAI’a yatırım yapan kesimlerde büyük bir potansiyel öngörüyor. VanderLinden, “İş dünyasının geleceği üretken yapay zeka tarafından tekrar şekillendiriliyor. GenAI’ın iş süreçlerine entegrasyonu – pazarlamada dinamik profillemeden hassas hasar sigortasına kadar – verimlilik, şahsileştirme ve stratejik öngörü için eşsiz fırsatlar sunuyor. Bu teknolojiyi benimsemek, son derece meçhul ve öngörülemez bir rekabet piyasasında bir adım önde olmak için şart” diyor.

 

Veriler sektörel segmentlerine ayrıldığında, bankacılık ve sigortacılığın GenAI’ı çeşitli ölçütlerde günlük iş operasyonlarına dahil etme açısından başka kesimlere liderlik ettiğini gösteriyor. Bu bulgulardan öne çıkanlar aşağıda yer alıyor:  

 

Belirli dallar GenAI’ı tam olarak uyarlama yahut nizamlı iş süreçlerine tam olarak uygulama açısından nasıl sıralanıyor?

 

GenAI’ı tam olarak uyarlama yahut tertipli iş süreçlerine tam olarak uygulama açısından dallar şöyle sıralanıyor: Bankacılık kesimi %17 ile en yüksek orana sahip bunu %15 ile telekomünikasyon dalı takip ederken, sigorta, ömür bilimleri ve profesyonel hizmetler bölümleri %11 perakende kesimi %10 kamu kesimi ve sıhhat hizmetleri %9, üretim dalı %7, güç ve kamu hizmetleri bölümü %6 olarak sıralanıyor. 

 

Hangi dallar GenAI’ı günlük olarak bir dereceye kadar kullandıklarını belirtiyor?

 

GenAI’ı günlük olarak bir dereceye kadar kullandıklarını belirten dallar ortasında telekomünikasyon kesimi %29 ile en yüksek orana sahip. Bunu %27 ile perakende bölümü takip ederken, bankacılık ve profesyonel hizmetler kesimleri %23, sigorta dalı %22, ömür bilimleri %19, sıhhat hizmetleri ve güç ve kamu hizmetleri dalları ise %17, üretim kesimi %16, kamu bölümü %13 orana sahip olarak karşımıza çıkıyor. 

 

Kurumların içinde hangi departmanlar GenAI kullanıyor yahut kullanmayı planlıyor?  

 

Kurumlar içinde GenAI kullanımı yahut kullanım planları açısından en yüksek orana sahip departmanlar satış (%86) ve pazarlama (%85) departmanları. Bunu %81 ile BT (Bilgi Teknolojileri) departmanı takip ederken, finans ve üretim departmanları %75 oranında GenAI kullanıyor yahut kullanmayı planlıyor.

 

Erken benimseyenler GenAI’ı kullanma ve uygulama konusunda pek çok pürüzle karşılaşıyor

Kurumların GenAI’ı rutin kullanıma sokarken karşılaştıkları zorluklar listesinde 1 numarada net bir GenAI stratejisinin olmaması yer alıyor.

 

Ankete katılan önderlerin sadece %9’u kurumlarının GenAI’ı benimseme sürecine son derece aşina olduklarını belirtiyor. Kuruluşları GenAI’ı tam olarak uygulamaya koymuş olan iştirakçilerin sırf %25’i kuruluşlarının GenAI’ı benimseme stratejisine son derece aşina olduklarını söylüyor. Teknoloji yatırım kararlarından sorumlu karar vericiler bile – benimseme eğrisinin ilerisinde olan kuruluşlar da dahil olmak üzere – yapay zekaya aşina değiller.

 

Genel olarak 10 üst seviye teknoloji karar vericisinden 9’u GenAI’ı ve iş süreçlerini etkileme potansiyelini tam olarak anlamadıklarını kabul ediyor. CIO’lar %45 ile kuruluşlarının yapay zekayı benimseme stratejisini anlayan yöneticiler ortasında başı çekiyor. Lakin Teknoloji Başkanlarının (CTO) sadece %36’sı tam olarak bilgi sahibi olduklarını söylüyor.

 

Ancak bu anlayış boşluğuna karşın, birden fazla kuruluş (%75) önümüzdeki mali yılda GenAI’a yatırım yapmak için bütçe ayırdığını söylüyor.

 

Kuruluşların karşılaştığı başka zorluklar şunlar:

 

  • Veri

Kuruluşlar GenAI’ı benimsedikçe, büyük lisan modellerini (LLM’ler) geliştirmek için kâfi bilgiye sahip olmadıklarını fark ediyorlar. Ayrıyeten, devreye alma sürecine girdiklerinde, yapay zekayı başarılı bir formda uygulamak için uygun araçlardan mahrum olduklarını da fark ediyorlar. Kurumların BT önderleri en çok bilgi kapalılığı (%76) ve bilgi güvenliği (%75) konusunda tasa duyuyor.

 

  • Regülasyon

Kuruluşların sırf onda biri, gelecek yapay zeka düzenlemelerine uymaya tam olarak hazır olduklarını söylüyor. Tam olarak uygulamaya geçen kuruluşların üçte biri regülasyonlara uyabileceklerine inanıyor. Yalnızca %7’si GenAI yönetişimi konusunda yüksek seviyede eğitim veriyor ve sırf %5’i LLM’lerdeki önyargı ve kapalılık risklerini ölçmek için muteber bir sisteme sahip.

 

Engeller olsa da, teknolojiyi erken benimseyenlerin kimileri şimdiden manalı yararlar elde etti bile: %89’u çalışan tecrübesinin ve memnuniyetinin arttığını, %82’si operasyonel maliyetlerden tasarruf ettiklerini ve %82’si müşteriyi elde tutma oranının arttığını belirtiyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım law office wordpress hosting ingilizce kursu ankara haberler Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı doktora tez Ankara endoskopi labomat Beta Law dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates değer kaybı Adblue yer yıkama makinesi Baharat Çeşitleri