Finansal hizmetlerden toplumsal ilgilere, yüz yüze bağlantı kurmadan sanal ortamlarda irtibata geçmek ve iş yapmak artık yaşadığımız periyodun yeni normali olarak kabul ediliyor

Finansal hizmetlerden toplumsal bağlara, yüz yüze irtibat kurmadan sanal ortamlarda irtibata geçmek ve iş yapmak artık yaşadığımız periyodun yeni normali olarak kabul ediliyor. Bu nedenle karşılıklı doğrulama ve tanıma süreçlerine yönelik talep süratle artarken “Uzaktan Müşteri Edinimi” ya da “Müşterini Tanı” (Know Your Customer – KYC) olarak tanınan teknolojik hizmet büyük bir ehemmiyet kazandı. Artık ise sırada “İşini Tanı” (Know Your Business – KYB) hizmeti var. Terim işletmelerin çalıştıkları ya da çalışmayı planladıkları başka işletmeleri tanımak için yapmaları gereken kimlik tespiti ve doğrulama süreçlerini söz ediyor.
KYC’den Sonra Artık Sırada KYB Var
Türkiye’de KYC teknolojisi deyince birinci akla gelen isim olan Identify, Almanya’da edindigi 12 yillik deneyiminden yola cikarak şimdi de KYB teknolojisini finansal hizmetler bölümünün kullanıma sundu. KYB’nin işletmelerin kimliklerinin yasal olarak doğrulanma süreci olduğunu söyleyen Identify Türkiye Genel Müdürü Ulaş Arıcan, hukuksal bireylerin kimlik doğrulamalarının Identify üzere bu hizmeti veren kuruluşlarca yapılmasını düzenleyen kanunların geçtiğimiz aylarda çıktığını hatırlatıyor. Arıcan, “Identify artık yalnızca şahısların değil uyumlu teknolojisi sayesinde hükmî şahısların de kimliklerini doğrulayabiliyor. KYB süreçleri işletmeler için kritik bir kıymete sahip zira finansal güvenliğin yanı sıra yasal zorunluluklara uyumlu olma ve operasyonel manada verimliliği artırma üzere çok kıymetli fonksiyonlara sahip. KYB bir işletmenin başka işletmelerle olan doğrulama sürecindeki bir usul iken, KYC işletmenin öteki şahıslarla olan doğrulama süreçlerinde kullanılıyor. İşte bu nedenle işletmeler KYC ile müşterilerini tanırken iş ortakları hakkında bilgileri ise KYB üzerinden edinebiliyorlar.” dedi.
Gelecekte Tüm Dallarda Kullanılacak
KYB teknolojisini kullanan bir işletme, müşteri bağlantılarında yasal uyumluluk ve rekabet avantajıyla dalda öncü pozisyona yükseliyor. Identify, entegrasyon ve uyumluluk süreçlerinde işletmelere uçtan uca, tam donanımlı hizmet sağlıyor. Bu sürece dahil olan işletmeler riskleri en aza indirdikleri için bölümlerinde rekabet avantajı kazanıyorlar.
Identify’ın başta finans, sigorta, kripto, e-ticaret kesimlerine yaygın hizmet verdiğini hatırlatan Arıcan, “Identify müşterilerine öncesinde yalnızca KYC hizmeti sunuyorduk. Artık yasal uyumluluklara bağlı olmak koşuluyla hem KYC hem de KYB hizmeti sunuyoruz. KYB yasal zorunluluklar nedeniyle hala yüklü olarak finansal kuruluşlarca kullanılıyor. Bilhassa kara para aklamanın önüne geçiyoruz. Gelecekte tüm kesimlerde ticari münasebetlerin inançlı bir formda yönetilebilmesi için yaygın olarak kullanılacağını öngörüyoruz. Üstün Ar-Ge gücümüz sayesinde her dala yönelik tahlil geliştirme hünerimiz var. Hizmet kalitemiz ve teknolojik üstünlüğümüzle büyük bir süratle büyümeye devam ediyoruz.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı