DOLAR
42,4449
EURO
48,9240
ALTIN
5.517,99
BIST
10.837,55
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Az Bulutlu
18°C
Ankara
18°C
Az Bulutlu
Cumartesi Az Bulutlu
21°C
Pazar Çok Bulutlu
21°C
Pazartesi Yağmurlu
11°C
Salı Az Bulutlu
11°C

Klimalarınızı ‘korsan servislerden’ korumanın ipuçları

Klimaların ömrünü ve verimliliğini artırmak için her yıl kesinlikle nizamlı bakım yapılması gerektiğini belirten Baymak Akademi Yöneticisi Mustafa Bozkurt, tüketicileri korsan yetkili servis tuzağına karşı uyarıyor.

Klimalarınızı ‘korsan servislerden’ korumanın ipuçları
23.08.2023 13:24
9
A+
A-

Klimaların ömrünü ve verimliliğini artırmak için her yıl kesinlikle nizamlı bakım yapılması gerektiğini belirten Baymak Akademi Yöneticisi Mustafa Bozkurt, tüketicileri korsan yetkili servis tuzağına karşı uyarıyor. Arama motorundan bulunan yetkili servislerin kıymetli bir kısmının korsan olduğu ikazını yapan Bozkurt, korsanların tuzağına düşmemek için tüketicilere değerli ipuçları da veriyor.

Tüm dünyanın ‘kavurucu’ yaz sıcaklarını yaşadığı şu günlerde klimaya olan talep süratle artıyor. Yeni klima alımının yanı sıra var olan klimaların kullanım mühleti artarken, sistemli bakım ve paklığı yapılmayan klimaların arıza yapma mümkünlüğü artıyor, ısıtma-soğutma kapasiteleri düşüyor, kullanım ömrü azalıyor ve daha fazla güç tüketiyor. 

Özellikle yaz aylarında klima kullanımının arttığını belirten Baymak Akademi Yöneticisi Mustafa Bozkurt, bakım ve paklığın çok daha değerli hale geldiğini söylüyor. “Yaşam kalitemizi artırmayı en düşük maliyetle yapmak mümkün. Bunun için tüketicilerimiz klimalarına sistemli olarak bakım yaptırmalı” diyen Bozkurt, “Böylece aygıtınızın ömrünü uzatır, sıkıntısız, verimli ve emniyetli çalışmasını sağlarız” halinde konuşuyor. 

Klima kullanımında elektrik faturanızı düşürmek ister misiniz?

Klima kullanımı güç tüketimini de artırdığı için birtakım tedbirlerle bu maliyeti en alt seviyede tutmak mümkün. Bozkurt, birinci adımın kesinlikle ısı yalıtımı olduğunu belirtiyor. “Isı yalıtımı olmayan bir yapıda kapılardan, pencerelerden ve duvarlardan kaynaklanan ısı kaybı yüzde 50’lere çıkabiliyor” diyen Bozkurt, tüketicilerin kendilerinin yapabileceği paklık ve bakım süreçleri için şu tekliflerde bulunuyor: “Öncelikle klimanın işlevsel çalışma durumları denetim edilerek tüm genel paklık yapılmalı. Yıllık bakım sırasında hava kanalları ve bu kanallar üzerindeki filtreler sökülerek temizlenmeli. Klimanın filtre paklığı iki haftada bir yapılmalı. Klimanın güç beslemesini kapatıldıktan sonra hava giriş ızgarası, her iki tarafına yavaşça bastırarak çıkarılmalı. Hava filtresi süpürerek ya da yıkayarak temizlenip düzgünce kurutulup yerine takılmalı. Filtre paklığı esnasında kimyasal unsur kullanılmamalı.” 

“Korsan servisler yarardan çok ziyan getirir”

Bozkurt, son yıllarda tüketici şikayetlerinin değerli bir kısmını teknik ve yetkili servislerin oluşturduğunu belirterek “Maalesef korsan servislerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu nedenle tüketicilerimiz çağırdıkları servisin yetkili olup olmadığını kesinlikle denetim etmeli” diyor. Bozkurt, “korsan servis mağduru olmamak” için nelere dikkat edilmesi gerektiğini konusunda şu ipuçlarını veriyor:  

  • Bakım ya da tamirat için konutunuza çağırdığınız bireylerin, yetkili olduklarını gösteren kimlik kartlarını yetki evraklarını, göstermelerini isteyebilirsiniz. Bu dokümanların kesinlikle tahribatsız ve yeni olduğuna bakınız.
  • Gelen şahısların mesleksel yeterlilik evrakları olup olmadığını denetim ediniz.
  • Gelen bireylerin kılık kıyafet ve kullandıkları evraklarda ilgili firma logoları olup olmadığını denetim ediniz.
  • İşe başlanmadan kesinlikle fatura istediğinizi beyan ediniz, fatura veremeyen bir yetkili servis olamaz.
  • Ücretli değişen kesimlerin eskilerini almalarına müsaade vermeyiniz, eski ve kullanılamayacak da olsa o kesimler size ilişkin olup istediğinizde arıza tespiti yaptırma hakkınız bulunuyor.
  • Gelen şahıslara aygıt bakım ve tamiratı için sizden istense dahi evinizden alet yahut aygıt vermeyiniz, unutmayınız ki yetkili servisler tam donanımla çalışırlar.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

gömlek