enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
41,6051
EURO
48,8540
ALTIN
5.141,59
BIST
11.082,63
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Açık
20°C
Ankara
20°C
Açık
Cuma Az Bulutlu
24°C
Cumartesi Az Bulutlu
24°C
Pazar Açık
20°C
Pazartesi Açık
22°C

Mavi Yılın İlk Yarısında Konsolide Gelirlerini %104 Artırarak 8 Milyar 415 Milyon TL’ye Çıkardı.

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giysi markası Mavi, 1 Şubat – 31 Temmuz 2023 periyodunu kapsayan birinci altı aylık finansal sonuçlarını açıkladı

Mavi Yılın İlk Yarısında Konsolide Gelirlerini %104 Artırarak 8 Milyar 415 Milyon TL’ye Çıkardı.
20.09.2023 15:27
9
A+
A-

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giysi markası Mavi, 1 Şubat – 31 Temmuz 2023 periyodunu kapsayan ilk altı aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın birinci yarısında toplam gelirlerini %104 artırarak 8 milyar 415 milyon TL’ye çıkaran şirket, net kârını %62 artışla 1 milyar 139 milyon TL’ye taşıdı. Raporlama periyodunda FAVÖK 1 milyar 887 milyon TL, FAVÖK marjı ise %22,4 oldu. 

 

Mavi denim ve lifestyle kategorilerinde %100’ün üzerinde satış büyümesi yakaladı

 

Sürdürülebilir kârlı büyümesiyle dikkat çeken şirket, yılın birinci yarısında küresel perakendede %110, toptanda %99, e-ticarette ise %80’lik büyüme gerçekleştirdi. Türkiye’de ise perakende gelirleri güçlü bir performansla %114, birebir mağaza satışları %116, e-ticaret satışları ise %95 büyüdü. 

 

Kadın ve erkekte, denim ve lifestyle eser kategorilerinde %100’ün üzerinde satış büyümesinin yanı sıra tesirli adet büyümesi de yakalayan Mavi, hem jean hem de hazır giysi pazarının genelinde hissesini artırmayı sürdürdü. Her yıl 1 milyondan fazla yeni müşteri kazanımı hedefleyen şirket, bu yarı yılda 718 bin yeni müşteri kazanarak etkin üye sayısını 6,4 milyon bireye ulaştırdı.

 

 

“Yılsonu büyüme maksadımızı üst istikametli revize ettik”

İlk yarı performansını kıymetlendiren Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şunları söyledi: “Dünyanın öncü jean ve lifestyle markalarından biri olarak, marka konumlandırmamız, dinamik eser ve fiyat planlamamız, yüksek kalitemiz ve müşterimizi daima yeniliklerle buluşturma stratejimiz sayesinde birinci yarıda başarılı bir performans sergiledik. Artan ürün maliyetlerini hakikat fiyat stratejisi, aktif planlama ve satın alma ile yöneterek güçlü bir brüt kar marji elde ettik. Tüketicinin Mavi’ye olan talebinin daha da artması ve buna süratle karşılık verebilecek eser çeşitliliğine sahip olmamız sayesinde tüm kategorilerde güçlü bir büyüme yakaladık, hem bayan hem de erkekte pazar hissemizi büyütmeye devam ettik. Bu başarıyı yıl sonuna kadar sürdüreceğimize olan inançla, daha evvel %75 olarak açıkladığımız 2023 yılı büyüme gayesini üst istikametli %80 üstü olarak revize ediyoruz.

“All Blue. Daha Mavi. Daha Düzgün. Hepimizin Mavi’si” anlayışıyla ‘en sürdürülebilir jean’i yapma’ kelamımızı tutmak üzere tutkuyla çalışıyoruz. Natural Dye ve Mavi Archive-Upcycle, bu dönem eksiksiz dizaynları en son teknoloji, özgün fikirler ve inovasyonla buluşturan tabiat dostu koleksiyonlarımız ortasındaki yerini aldı. En keyifli Mavi müşterilerini yaratmak, hem mağaza hem de online’da en uygun alışveriş tecrübesini sunabilmek üzere omni-channel uygulamalarımızı zenginleştirmeye sürat kesmeden devam ediyoruz.

 

Mavi Türkiye’nin en sağlam markalarının başında geliyor

Müşterimiz ile ortamızda çok güçlü bir itimat bağı ve ilgi kurabilmiş olmamız en büyük motivasyonumuz. Yılın birinci yarısında kesimler üzeri ve dallar içi tahlillerle tüketici ile markanın inanç ilgisini incelediği itimat araştırmasına* nazaran Mavi, 16 daldan yaklaşık yüz elli marka ortasında, Türkiye’nin en muteber markalarının başında yer aldı. Mavi’nin “güven” konusunda tüketici nezdinde en güçlü olduğu ögeler ise prestij, kalite, finansal sağlamlık, sorumluluk ve beğeni olarak ölçüldü. Yıllardır Türkiye’nin değişmeyen lovebrand’i olarak pazardaki gücümüzü artık de inançta öncü markalar ortasında seçilerek taçlandırdığımız için çok mutluyuz”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
gömlek