DOLAR
32,8366
EURO
35,2082
ALTIN
2.440,88
BIST
10.471,32
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Açık
31°C
Ankara
31°C
Açık
Salı Açık
31°C
Çarşamba Açık
31°C
Perşembe Açık
31°C
Cuma Açık
31°C

MHRS şikayetleri bir haftada yüzde 165 arttı: “Aylardır randevu alamıyoruz”

Sıhhat Bakanlığı’na bağlı hizmet veren MHRS’den randevu almak, hastalar için adeta zahmete dönüştü. O denli ki tahlil platformu Şikayetvar’a ulaşan şikayetlerin sayısı son bir haftada yüzde 165 arttı.

MHRS şikayetleri bir haftada yüzde 165 arttı: “Aylardır randevu alamıyoruz”
28.05.2024 18:48
4
A+
A-

Platformun paylaştığı verilere göre, Sağlık Bakanlığı şikayetleri de bir evvelki haftaya nazaran yüzde 39 artış gösterdi. 

2010 yılından bu yana hizmet veren Merkezi Tabip Randevu Sistemi’ne (MHRS) gelen şikayetler her geçen gün artıyor. Tahlil platformu Şikayetvar’ın açıkladığı datalara nazaran MHRS ile ilgili gelen şikayetler son bir haftada yüzde 165 artış gösterdi. Hastalar aylardır ilgili kısma randevu bulamamaktan şikayet ederken, tahlil beklentilerini Şikayetvar üzerinden duyurmaya çalışıyor. Platform tarafından açıklanan verilere göre Sağlık Bakanlığı şikayetlerinin de son bir haftada yüzde 39 arttığı gözlemleniyor. 

Bakanlık onaylı randevu sistemini hayata geçirdi

Öte yandan Sağlık Bakanlığı gerçekleştirdiği yeni düzenlemeyle bu sorunu çözmeyi amaçlayarak “onaylı randevu sistemi”ni hayata geçirdiğini açıkladı. Yeni uygulamada hastalardan randevu tarihinden bir gün evvel saat 20.00’ye kadar onay isteniyor. Randevu onayı mhrs internet sitesi ve ALO 182 davet merkezi üzerinden verilirken; onay vermeyenlerin randevusu iptal ediliyor. Onaylı randevu sisteminde, randevuların iptal edilmesinin akabinde boş kalan kapasite sistem üzerinden randevu alamayan lakin talep bırakan hastalara devredilecek.  

Platforma hususla ilgili ulaşan kimi şikayetlerse şöyle sıralandı:

Doktor mu bitti?

“Merhabalar Kocaeli Gebze Fatih Devlet Hastanesi göz polikliniği polikliniğinden hem çocuk hem de yetişkin için randevu alınmıyor. Talep oluşturdum açıldı ancak bilgilere ulaşılmadı. Sistem açık üzere gösterse de kayıt bulunamadı diye ikaz verdi. Lütfen tahlil. Doktor mu bitti? “

MHRS’ye saat başı bakmaktan yoruldum

“MHRS’den dermatoloji ve diş kısmı için aylardır randevu almaya çalışıyorum lakin randevu bulunmuyor. O kadar çok doktor varken randevu bulunmaması anlaşılır değil. Her saat başı MHRS’ye girip bakmaktan yoruldum. İnsanları bu kadar sıkıntı durumda bırakmamanızı rica ediyorum. Bir an evvel bu randevu sistemine bir tahlil bulunmasını talep ediyorum.”

Bu nasıl sistem?

“37 haftalık gebeyim. Bir hafta evvel denetime gittim ve hekimim her hafta gelmemi söyledi. Fakat şu anda tıpkı branştan randevu 15 gün sonraya kadar alamıyorum. Bu nasıl bir sistem? Benim her hafta muayene olmam gerekiyor. Bu sorunun çözülmesini talep ediyorum. Bu türlü bir durum kabul edilemez.”

3 aydır randevu alamıyorum

“3 aydır cildiye randevusu alamıyorum. ‘Aradığınız randevu bulunmamaktadır.’ formunda bir yazı çıkıyor. Bir an evvel çözülmesini talep ediyorum. Bu nasıl bir sistemdir anlamış değilim, 3 aydır her gün gece gündüz randevu alamıyorum. Bu türlü bir durum kabul edilemez. Lütfen ivedilikle bu durumu çözünüz.”

Ne MHRS’den ne de 182’den randevu alamıyorum

“Gerçekten bu yeni sistemi çok düşündünüz mü? Siz kimsiniz ve birinin ismine neden karar veriyorsunuz? Randevudan sonraki 15 gün olayı nedir? Kim açıklayacak, bize bunu neden mağdur ediliyoruz? Siz neye nazaran kime nazaran bu türlü bir sistem yaptınız! 21 Mayıs’ta randevum vardı tekrar almam gerekiyor fakat ne MHRS ne de 182 ‘den alamıyorum. Umarım en kısa vakitte şikayetleri dikkate alıp bu durumu düzeltirsiniz. Zira kimse sizin sonunu düşünmeden hareket ettiğiniz kararlara uymak zorunda değil.”         

Yazıklar olsun bu türlü sıhhat sistemine!

“Kayıt yapan asistanlar çok egolu, düzgünce hiçbir şeyi anlatmaya yahut yardımcı olmaya çalışmıyorlar. MHRS’den 01:20’de aldığım randevumda saat 1:30 olduğunda hekimler daha yeni gelmeye başlıyor. Bu nasıl bir randevu sistemi? İnsanların sıhhatine bu kadar mı ehemmiyet verilmiyor? Artık Türkiye’de okula gitmem gerekiyor. Ben günümü ona nazaran planlıyorum. Yazıklar olsun bu türlü sıhhat sistemine.”

Bu nasıl bir sorumsuzluk? 

“Tekirdağ Kent Hastanesi’nde randevum vardı. Sabaha kadar randevumun gözüktüğünü görmeme karşın, hastaneye geldiğimde randevumun iptal edildiğini söylediler. Bu nasıl bir sorumsuzluktur? Üstelik ‘sistemde gözükmediniz’ diyorlar. O vakit nasıl oluyor da bana SMS ile bilgi geliyor ‘Randevunuz bulunmaktadır’ diye? Ben artık dahiliye bir saat boyunca randevumu bekleyeceğim. Beşerler randevularını iptal etmeden gitmiyorlar diye ceza yazılıyorsa, o vakit sizler de ceza almalısınız. Bizler çalışıyoruz ve zar güç müsaade alıp geliyoruz. Bu hususun dikkate alınmasını istiyorum.” 

Kızım havale geçirecek diyorum “Yapacak bir şey yok” diyorlar

“Yalova Devlet Hastanesi’ne MHRS üzerinden çocuk tabibi için randevu aldım. Yeni bir sistem çıkmış, onay istiyormuş; muhtemelen anlamadan onay vermişim. Daha sonra küçük kızım düştü ve acil olarak onunla ilgilenmek zorunda kaldım, bu yüzden muayeneyi iptal etmek zorunda kaldım. Şu anda çocuğumun ateşi 39.5 ve onu acile götürdüm, çocuk tabibinin görmesi gerektiğini söyledim. Lakin 3 Haziran’a kadar randevu alamıyorum. Bu türlü bir sistem anlaşılır üzere değil. Kızımın havale geçirme riski olduğunu söylüyorum, ancak ‘yapacak bir şey yok’ cevabını alıyorum; iptal etmeme karşın yeni bir randevu alamıyorum. Çocuk tabibinin bulunmadığı yan branşlar var, her branş mevcut lakin çocuk hekimi yok. Çocuğum 6 yaşında ve havale geçirebilir. Bu durum karşısında devletimizden beklenen ilgi ve alakayı görememek üzücü. Özel hastanelere yönlendiriliyor üzere hissediyorum; güya maddi imkanın yoksa diğer devan kalmıyor.”

Uygun randevu bulunmuyor

“Yazın başından beri İstanbul Devlet Hastaneleri’nden göz hastalıkları için randevu almaya çalışıyorum ancak bir türlü alınmıyor. Uygun randevu bulunmuyor. Talep oluşturuyorum bildirim gelmiyor. Her yolu denedim, hastaneyi aradım, MHRS’den almaya çalıştım. Daima uygun randevu yok deniyor.” 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım law office wordpress hosting ingilizce kursu web tasarım ankara haberler Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı Ankara endoskopi labomat Beta Law dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates değer kaybı Adblue yer yıkama makinesi Baharat Çeşitleri