DOLAR
42,3552
EURO
49,0461
ALTIN
5.600,13
BIST
10.886,53
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Açık
16°C
Ankara
16°C
Açık
Salı Az Bulutlu
16°C
Çarşamba Çok Bulutlu
17°C
Perşembe Az Bulutlu
16°C
Cuma Çok Bulutlu
18°C

Modern ve Antik Çağdan iki kadının aynı sahnede birleşen hikâyeleri “Ben Medea Değilim”

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kent Tiyatroları Allison Gregory’nin yazdığı, Yeşim Gökçe’nin çevirdiği, Hülya Karakaş’ın yönettiği Ben Medea Değilim’i seyirciyle buluşturuyor. 

Modern ve Antik Çağdan iki kadının aynı sahnede birleşen hikâyeleri “Ben Medea Değilim”
20.11.2023 03:24
8
A+
A-

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kent Tiyatroları Allison Gregory’nin yazdığı, Yeşim Gökçe’nin çevirdiği, Hülya Karakaş’ın yönettiği Ben Medea Değilim’i seyirciyle buluşturuyor. Oyun, 22 Kasım 2023 Çarşamba günü 20.30’da Üsküdar Kerem Yılmazer Sahnesi’nde birinci gösterimini yapıyor.

“Ben Medea Değilim” oyununda yakın geçmişte “katil” sıfatı yakıştırılan bir Kadın’ın, tiyatro sahnesinde gösteriyi ve seyirciyi manipüle ederek kendi öyküsüne ve aslında her bayanın kendi gerçeğine yönlendirdiğini görüyoruz.

Oyunun yönetmeni Hülya KarakaşBen Medea Değilim’in kıssasını şöyle anlatıyor:

“Bir bayan tiyatroya oyun seyretmeye gelir. Hangi oyun oynuyor, kim oynuyor, merak bile etmemiştir. Öylesine, başını boşaltmak, hayattan kısa bir vakit dilimi çalmak niyetiyle gelmiştir çok sevdiği tiyatroya. Oyun başlamak üzereyken tiyatrodan içeri girer ve seyredeceği oyunun MEDEA olduğunu öğrenir. Ne hayatta ne tiyatroda istediği yeri bulamamış bayan apansızın sahnede kendini ikili bir kurgunun içinde bulur. İstediği, hayal ettiği yer kendine sunulandan çok farklıdır.

MEDEA’nın trajedisiyle örtüşen kıssasını anlatırken bir taraftan da MEDEA üzere olmadığını kanıtlamak için uğraşlar. Her bayan bir MEDEA mıdır? Her bayanın içinde MEDEA’cı bir öz var mıdır; buna lakin bayanın kıssasını dinledikten sonra karar verecektir seyirci. Bayanın, seyirci olarak geldiği tiyatronun oyuncusu olması bir tesadüf mıdır?”

Dramaturgisini Gökhan Aktemur’un, müziğini Deniz Noyan’ın, dekor ve kostüm dizaynını Almila Altunsoy’un, ışık dizaynını Özcan Çelik’in, efekt dizaynını Nesin Coşkuner ve Arıkan Demir’in, hareket nizamını Yasemin Gezgin Yavuzcan’ın yaptığı, fotoğraflarını Nesrin Kadıoğlu’nun çektiği oyunda; Şirin Asutay, Berrin Koper, Kamer Karabektaş, Ozan Akif Serman rol alıyor.

 

 

*Tarihin En Eski Müziklerinden Biri Oyunda Seslendiriliyor

Yaşadığın sürece parla/ Tasayı at bir kenara/ Hayat fakat kısa bir müddetliğine var/ Ve bu müddetin de bir sonu var… demiş Tralleis’li Seikilos… 1882-83 yıllarında Aydın’ın Tralleis antik kentinde İzmir Aydın tren yolu inşaası sırasında bulunan ve MS 2. yüzyıla ilişkin olduğu sanılan bir eski gömüt taşından alınma müziğinin günümüze ulaşması, müziğin Bizans devrine kadar kullanılmış olan Antik Yunan müziksel işaretlemeleriyle yazılması sayesinde olmuştur. Daha evvel de buna emsal gömüt taşlarında kompozisyonlar bulunmuş olsa da “Seikilos’un Şarkısı” müziksel olarak tamamı yorumlanan birinci yapıttır. Gömüt taşı 1966 yılından beri Danimarka müzesinde sergilenmektedir.

Oyun, 22-25 Kasım, 29 Kasım-2 Aralık 2023 tarihleri ortasında Üsküdar Kerem Yılmazer Sahnesi’nde.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , ,
gömlek