Teknoloji odaklı ‘fulfillment’ şirketi OPLOG, kurucusu Halit Develioğlu ve bünyesine yeni kattığı küresel yöneticileriyle birlikte İstanbul’da 6-7-8- Haziran’da gerçekleşen WorldEF 2024’e katıldı.
Üç gün süren aktifliğin birinci gününde ‘Robot İhtilali ve E-Ticaret Lojistiğinin Geleceği’ panelinde konuşmacı olarak yer alan Develioğlu, “Biz ticaretin artık globalleştiğine inanıyoruz. Yeni pazarlara, yeni müşterilere açılmak günümüzde şirketlerin olmazsa olmazı… Bu noktada da lojistik çok değerli bir bariyer. Sahip olduğumuz depo ve lojistik network’üyle Türkiye’den çıkıp Amerika, Almanya, İngiltere üzere küresel pazarda yer edinmek isteyen markalara operasyonel manada kıymetli fırsatlar sunuyoruz” diye konuştu.
OPLOG, İstanbul’da küresel e-ticaret ekosistemini buluşturan WorldEF’in düzenlediği ‘yılın en büyük e-ticaret etkinliği’nde yer aldı. E-ticaret özelinde büyük iş birliklerine konut sahipliği yapan WorldEF, e-ticaret odaklı üreticilerden tedarikçilere, servis sağlayıcılardan pazar yerlerine kadar 40 ülkeden geniş bir kitleyi ağırlıyor. Aktifliğe, OPLOG kurucusu ve CEO’su Halit Develioğlu’nun yanı sıra bölümün değerli şirketlerinden transfer ettiği küresel yöneticileri Chris Sherlock, VP of Revenue (Eski Zendbox CRO), Azeem Baig VP of Fulfillment (Eski Amazon Bölge Müdürü) ve Sophia Aigbe Customer Success Manager de katıldı. CEO Halit Develioğlu ve OPLOG’un küresel yöneticileri, Türk şirketlerine rekabette lojistik ile bir adım daha önde olmak için neler yapmaları gerektiğini anlattı.
Lojistik, Küreselleşme İçin Değerli Bir Bariyer
‘Robot İhtilali ve E-Ticaret Lojistiğinin Geleceği’ (Robot Revolution and the Future of E-Commerce Logistics) panelinde konuşan Develioğlu, “Biz ticaretin globalleştiğine inanıyoruz. Yeni pazarlara, yeni müşterilere açılmak günümüzde şirketlerin olmazsa olmazı. Bu noktada da lojistik çok kıymetli bir bariyer” dedi. OPLOG’un bu noktada markalara değerli fırsatlar sunduğunu belirten Develioğlu şöyle devam etti: “Sahip olduğumuz depo ve lojistik network’üyle Türkiye’den çıkıp Amerika, Almanya, İngiltere üzere küresel pazarlarda yer almak isteyen markalara operasyonel manada kıymetli lojistik fırsatlar sunuyoruz. Günümüzde bir markanın yurt dışına açılma sürecinde yabancı pazarlarda epey kıymetli fırsatlar olduğu gerçeği yadsınamaz. Pek çok marka Türkiye pazarında bile zorlanırken, bunu Amerika’da, İngiltere’de, Almanya’da sürdürmek çok daha büyük belirsizlikler içerebilir”.
OPLOG’un ‘Kullandığın Kadar Öde’ Modeli
WorldEF’de gerçekleştirilen panelde konuşan Halit Develioğlu, yalnızca lojistik operasyonların harikalığı değil maliyetlerin denetim edilmesinin de bu nokta değerli olduğunu belirtirken, “Biz sunmuş olduğumuz hizmetlerde ‘kullandığın kadar öde’ modeliyle çalışan bir şirketiz. Geliştirdiğimiz teknoloji ve sahip olduğumuz yapılarla birlikte ‘kullandığın kadar öde’ konseptini işletmelere çok sağlıklı, sürdürülebilir bir lojistik hizmet olarak sunuyoruz” dedi. Böylelikle lojistik yükü markanın sırtından alarak, herkesin kendi işine odaklanmasını sağladıklarını belirten Develioğlu, “Bu çerçevede markaların kendi işlerini yapmaya odaklanmalarını sağlayarak, lojistik yükünü OPLOG olarak onların sırtlarından alıyoruz. Bulunduğumuz her noktada müşterilerimize hem yazılım manasında hem de depolarımızla kompakt bir hizmet sunuyoruz” dedi.
OPLOG’un RobotuTARQAN Bu Toprakların Gücünü ve Kültürünü Yansıtıyor
E-ticaret dalının muhtaçlık duyduğu teknolojik gelişmeyi kendi yazılımları ve robotik teknolojileriyle sağlayan OPLOG’un ‘tech-enabled logistics/teknoloji odaklı lojistik’ anlayışıyla kendi geliştirdiği robotlarla süreçlerde oluşturduğu farklılık ve dalda yarattığı değişim ve dönüşüm, yurtdışında da ilgiyle karşılanıyor. OPLOG Kurucusu ve CEO’su Halit Develioğlu, WorldEF etkinliğinde yaptığı konuşmada, “Nasıl İskandinav ülkelerinin Thor’u, Amerika’nın Captain America’sı, Batman’i varsa biz de Tarkan’ın bu topraklardaki gücü ve kültürümüzü yansıtabilecek misyonundan yola çıktık. O yüzden de geliştirmiş olduğumuz robotumuzu TARQAN olarak adlandırdık” dedi.
Uluslararası Markalara TARQAN’dan Operasyonel Destek
Robotlar ve OPLOG’un kendi geliştirdiği TARQAN’ın yeni lojistik ortamındaki değerini aktaran Halit Develioğlu şöyle devam etti: “Gelişmiş pazarlarda önemli bir personellik sorunu bulunuyor. Bugün birçok küresel firmanın üst idaresinde işçiliğin geleceğiyle ilgili tasalar var. TARQAN işte tam da burada devreye giriyor ve işin aslında çok daha verimli, çok daha rekabetçi maliyetlerle yapılabileceğini göstermesi açısından kıymetli bir avantaj sağlıyor. Biz şu anda Türkiye’deki depolarımızı da kullanarak memleketler arası pek çok markaya lojistik takviyemizi devam ettiriyoruz. Bunlardan bir tanesi de Rossmann… Avrupa’nın en büyük kozmetik devlerinden Rossmann’ın Türkiye’deki operasyonlarını, TARQAN robotlarımızla gerçekleştiriyoruz”.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı