DOLAR
42,3586
EURO
49,0162
ALTIN
5.600,52
BIST
10.913,81
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Az Bulutlu
16°C
Ankara
16°C
Az Bulutlu
Perşembe Çok Bulutlu
16°C
Cuma Çok Bulutlu
18°C
Cumartesi Az Bulutlu
20°C
Pazar Az Bulutlu
21°C

Rumeysa Öğretmen’den Tüm Öğretmenler için Açık Hava Sınıfı Rehberi

Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı’nın 14. Dönemine ‘Doğadaki Sınıf’ çalışmasıyla seçilen Öğretmen Rumeysa Çevlik, öğrenme modelini daha çok öğretmene yaygınlaştırmak ve farklı okullarda öğretmenlerin kendi ‘Açık Hava Sınıfları’nı kurabilmeleri için rehber hazırladı.

Rumeysa Öğretmen’den Tüm Öğretmenler için Açık Hava Sınıfı Rehberi
15.02.2024 16:24
9
A+
A-

Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı’nın 14. Dönemine ‘Doğadaki Sınıf’ çalışmasıyla seçilen Öğretmen Rumeysa Çevlik, öğrenme modelini daha çok öğretmene yaygınlaştırmak ve farklı okullarda öğretmenlerin kendi ‘Açık Hava Sınıfları’nı kurabilmeleri için rehber hazırladı.

 

2023 yılında Sabancı Vakfı’nın 14. Dönem Fark Yaratanı seçilen Öğretmen Rumeysa Çevlik, çalışmalarının öteki öğretmenlere örnek ve ilham olması maksadıyla harekete geçti. Oluşturduğu öğrenme modelini daha çok öğretmene yaygınlaştırmak, farklı okullarda bu öğrenme merkezlerini kurabilmek hedefiyle Açık Hava Sınıfı Rehberi hazırlayan Rumeysa Çevlik, bu rehber ile öğretmenlerin öğrenme merkezlerini kendi okullarında çarçabuk kurabilmesini hedefliyor. 

Rumeysa Öğretmen bahisle ilgili “Çocukların hem fizikî hem ruhsal sıhhati açısından açık havada vakit geçirmeye muhtaçlığı ve hakkı var. Biz öğretmenler, bu gereksinimin farkında olarak öğrenme ortamlarını yenilemeli, alternatif metotlara yönelmeliyiz. Öğrenmenin yalnızca dört duvar ortasında masa başında olmadığını, tersine açık havada daha tesirli kolay tekniklerle bir öğrenme ortamı oluşturabileceğimizi derinlemesine düşünmeliyiz. ‘Bir Açık Hava Sınıfı nasıl oluşturulur, ne yapmalı, nasıl ve nereden başlamalıyım’ diyorsanız bu rehberde tüm sorularınıza cevap bulabileceksiniz.” şeklinde konuştu. 

 

Etrafı duvarlarla kaplı olmayan, çatısı gökyüzü olan, kolay ve ekolojik formüllerle hazırlanmış, nitelikli ve Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın müfredatının uygulanabileceği bir öğrenme ortamı oluşturmak isteyen tüm eğitimcilere kılavuz olacak bilgilere bu linkten ulaşılabiliyor.

 

Açık Hava Sınıfı modelinde öğrencilere akademik maharetler edindirmek için doğal gereçlerle zenginleştirilmiş bir öğrenme alanı oluşturuluyor. Çocukların tabiat ile bağ kurarak, ileri dönüşüm eserlerin kullanılmasıyla üretilen öğrenme merkezlerinde müfredattaki kazanımların elde edilmesi amaçlanıyor. Bu sınıflarda çocuklar daha memnun, tabiatla iç içe ve unutulmaz anılarla eğitim alıyor.

Doğadaki Sınıf’ın hikayesi…

Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde yer alan Kayasuyu İlkokulu’ndaki vazifesine başladıktan sonra buranın çocukların eğitim almasına uygun kuralları sağlamadığını fark ettikten sonra harekete geçen ilkokul öğretmeni Rumeysa Çevlik, yenilikçi öğrenme ortamları tasarlayarak ismine ‘Doğadaki Sınıf’ verdiği yesyeni bir eğitim konsepti yarattı.

Rumeysa Öğretmen, birinci adım olarak geri dönüştürülmesi mümkün olmayan materyallerin sınıfta kullanımına son vererek ekolojik bir sınıf oluşturdu ve kâğıt kullanımını da en aza indirerek çocuklara doğayı muhafaza şuuru aşılamayı hedefledi. Akabinde pandeminin de tesiriyle, sıfır maliyetle bir Açık Hava sınıfı oluşturdu. Bu sınıfta kullandığı tüm materyalleri köyden, tabiattan ve konutlarda kullanılmayan eserlerden elde etti. Soğuk havalarda da dışarıda eğitimin sekteye uğramaması için uygun kıyafetleri sağlayacak sponsorlar buldu. Çocukların yaparak, deneyerek öğrenmesine imkan sağladı. 

Rumeysa Öğretmen’in sınıfta okudukları bir kitapta karşılarına çıkan ağaç konutu çocukların çok sevmesi ve kendilerine ilişkin bir ağaç mesken olmasını istemeleri üzerine ağaç konut inşa etmek üzere takviye arayışlarına başladı. Velilerden ve lokal idarelerden gereksinim olan dayanağı sağladı, ağaç meskeni inşa etti ve bu ağaç konutu bir kütüphaneye dönüştürdü. Rumeysa Öğretmen, terasında kahvaltı yaptıkları, üşüdüklerinde içinde ısındıkları ağaç konuttaki kitapların öğrencilerinin bir sonraki hayaline ilham olmasına elçi oldu. Kendi binasındaki sınıfları ve her boş alanı pahalandıran Rumeysa Çevlik, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin bulunduğu binada da âtıl kalan sınıfları tüm okulun faydalanabileceği Matematik Atölyesi, Uzay Bilim Atölyesi ve Atatürk Müzik, Sanat, Spor Atölyesi’ne dönüştürdü. 

Her fırsatı ve alanı yenilikçi bir öğrenme ortamına dönüştüren Rumeysa Öğretmen, yaptığı çalışmalarla hem çocukların okula devam oranını artırıyor hem de çocukların merak hislerini sınırsızca yaşamasını sağlıyor. Tıpkı vakitte meslektaşlarını oluşturduğu öğrenme ortamları ve müfredatları kendi okullarında uygulaması için teşvik ediyor, onlara rehberlik ediyor. Velilerinin de bu çalışmalara dahil olmasını sağlayan Rumeysa Çevlik, doğal koşullarda, kolay tahlillerle nitelikli okul öncesi eğitimi sunabilmek için öğrenme ortamlarını dönüştürmeye devam ederek öğrencilerinin hayatında fark yaratmaya devam ediyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

gömlek