DOLAR
32,2056
EURO
35,0318
ALTIN
2.532,57
BIST
10.731,76
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Az Bulutlu
26°C
Ankara
26°C
Az Bulutlu
Salı Parçalı Bulutlu
28°C
Çarşamba Az Bulutlu
25°C
Perşembe Az Bulutlu
18°C
Cuma Az Bulutlu
18°C

Renkler satın alma davranışlarımızı nasıl etkiliyor?

Tüketiciyi satın almaya teşvik eden renkler kırmızı, mor ve mavi… Renklerin duygusal tetikleyiciler olduğunu lisana getiren uzmanlar, eser yahut markaların nasıl algılandığını etkileyerek, tüketici davranışlarına tesir yaptığını söylüyor. İndirimli satışlarda teşvik edici olduğu için sıklıkla kırmızı rengin görüldüğünü kaydeden Araştırma Vazifelisi Kumsal Kınay, “En tesirli ve tüketiciyi satın almaya teşvik eden renkler kırmızı, mor ve mavidir.” dedi. 

Renkler satın alma davranışlarımızı nasıl etkiliyor?
30.12.2023 14:36
5
A+
A-

Tüketiciyi satın almaya teşvik eden renkler kırmızı, mor ve mavi…

Renklerin duygusal tetikleyiciler olduğunu lisana getiren uzmanlar, eser yahut markaların nasıl algılandığını etkileyerek, tüketici davranışlarına tesir yaptığını söylüyor. İndirimli satışlarda teşvik edici olduğu için sıklıkla kırmızı rengin görüldüğünü kaydeden Araştırma Vazifelisi Kumsal Kınay, “En tesirli ve tüketiciyi satın almaya teşvik eden renkler kırmızı, mor ve mavidir.” dedi. 

Üsküdar Üniversitesi Bağlantı Fakültesi Reklamcılık Kısmı Araştırma Vazifelisi Kumsal Kınay, renklerin satın alma kararlarına tesirlerini kıymetlendirdi.

Renkler, eserin lüks görünüp görünmediğini belirleyebiliyor

Araştırma Vazifelisi Kumsal Kınay, renklerin hislere tesirine ait, “Renkler duygusal tetikleyicilerdir. Eser yahut markaların nasıl algılandığını etkileyerek tüketici davranışlarını da etkilerler. Kullanılan renkler, eserin güvenilirliği, uygun fiyatlı oluşu yahut lüks görünüp görünmediğini belirleyebilir. Böylece tüketicinin satın alma kararına da tesir etmiş olur.” dedi.

Hangi renk, hangi duyguyu tetikliyor?

Kınay, pazarlama stratejisi bağlamında hangi rengin, hangi duyguyu tetiklediğine ait ise şunları söyledi:

Kırmızı; aciliyet hissi yaratır ve heyecan uyandırır. Anlık alımlar ya da indirimli satışlar için teşvik edici olabilir. Bu nedenle indirim yazılarında sıklıkla kırmızı rengi görürüz.

Mavi; güven, sakinlik ve emniyet hislerini çağrıştırır. Tüketicileri satın alma kararlarında kendilerini inançta hissetmeleri konusunda etkileyerek, markalar tarafından güvenilirliği ve profesyonelliği iletmek için kullanılır.

Yeşil; doğa, büyüme ve sıhhatle bağlıdır. Ekseriyetle etraf dostu, sıhhat şuuruna sahip yahut etrafa hassas tüketicilere hitap etmek için kullanılan rahatlama ve ahenk hissini verir.

Sarı; iyimserliği, gençliği ve dostluğu temsil eder. Dikkat çeker, irtibatı teşvik eder ve çoklukla indirim satışlarında yahut indirimleri vurgulamak için kullanılan bir sıcaklık hissi yaratır.

Turuncu; enerjiyi, coşkuyu ve yaratıcılığı sembolize eder. Dürtüsel davranışları teşvik eder ve harekete geçirici ileti oluşturmak yahut hudutlu periyodik teklifleri vurgulamak için de kullanılır.

Mor; lüksü ve yaratıcılığı temsil eder. Birinci sınıf yahut üst seviye eserler arayan tüketicileri etkileyerek zarafet ve ayrıcalık hissini uyandırmak için kullanılır. 

Siyah; gelişmişlik, güç ve otorite manasını taşır. Ekseriyetle eser yahut hizmetlerde yüksek paha algısını teşvik ederek itibar ve lüks duygusu yaratmak için kullanılır.”

Hangi renkler hangi kesimlerde tercih ediliyor?

Pazarlama ve reklamcılıkta renklerin; algıları, hisleri ve hareketleri etkileyerek tüketici davranışına istikamet verdiğini hatırlatan Kumsal Kınay, “Duyguları uyandırmak için kullanılan renkler duygusal bağ kurmak için markalar tarafından kullanılır. Renklerin dengeli kullanımı marka tanınırlığı sağlar. Tüketiciler bir markayla ilişkilendirilen muhakkak renkleri tekrar tekrar gördüklerinde zihinsel bir çağrışım oluştururlar ve bu da markayı tanımayı ve hatırlamayı kolaylaştırır.” dedi.

Canlı yahut zıt renkler reklamları tıklamayı teşvik ediyor

Renklerin harekete geçmeyi de teşvik edebileceğini kaydeden Kumsal Kınay, “Canlı yahut zıt renkler dikkat çeker ve tüketicileri satın alma, bir reklama tıklama yahut içerikle etkileşime geçme üzere aksiyonlara teşvik eder. Renkler bir markanın kimliğini tanımlamada da kıymetli bir rol oynar. Markanın kişiliği, pahaları ve konumlandırması hakkında iletiler iletirler. Örneğin bir teknoloji şirketi, güvenilirliği ve yeniliği söz etmek için maviyi kullanabilir. Farklı renkler tüketicilerin eser algısını da etkileyebilir. Örneğin, kırmızı kullanmak bir aciliyet duygusu yaratarak tüketicileri süratli hareket etmeye teşvik edebilir; yeşil ise etraf dostu olma yahut sıhhat açısından yararlar manasına gelebilir ve makul tüketici bölümlerine hitap edebilir.” diye konuştu.

Sağlık kesiminde mavi ve yeşil yaygın kullanılıyor

Reklamcılıkta renklerin stratejik kullanımının, markaların bildirilerini iletmelerine, kalabalık bir pazarda öne çıkmalarına, istek edilen hisleri uyandırmalarına ve pazarlama amaçlarıyla uyumlu olarak tüketici davranışlarını etkilemelerine yardımcı olduğunu söyleyen Kumsal Kınay, farklı kesimlerin ekseriyetle gaye kitlelerine iletmek istedikleri his, kıymet ve iletilere nazaran belli renkleri tercih ettiklerini kaydetti.

Teknoloji markalarının itimadı ve yeniliği temsil ettiği için maviyi kullanabileceğini tabir eden Kumsal Kınay, şöyle devam etti:

“Sağlık bölümünde de mavi ve yeşil yaygın kullanılan renklerdir. Bu renkler, sıhhat kesiminde çok kıymetli olan hijyeni ve sakinlik hissini çağrıştırır. Besin bölümünde kırmızı, sarı ve turuncuyu sıklıkla görürüz. Kırmızı, iştahı temsil eder. Sarı renk ise dikkat caziptir. Turuncu da güç demektir. Bilhassa fast food zincirleri bu renkleri tüketiciyi çekmek için sıklıkla kullanır. Moda ve hoşluk bölümlerindeki markalar çoklukla siyah, beyaz ve mor renklerini kullanır. Siyah, zarafeti ve lüksü, beyaz ise sadeliği ve saflığı temsil eder.

Altın, gümüş ve mor tonları lüks markalar tarafından tercih ediliyor

Mor, yaratıcılık ve lüksle ilişkilendirilir ve bu da onu üst seviye moda ve hoşluk markaları için uygun kılar. Yeşil, sürdürülebilirliğe, etraf dostu olmaya ve çevresel nedenlere odaklanan markalar için doğal bir seçimdir. Büyümeyi, doğayı ve etrafa olan bağlılığı sembolize eder. Altın, gümüş ve mor tonları lüks markalar tarafından sıklıkla tercih edilir. Altın zenginliği, başarıyı ve ayrıcalığı temsil ederken, gümüş gelişmişliği tabir eder. Mor, lüksü ve yaratıcılığı temsil eder.”

Markaların renk seçerken, iki temel renk seçmesinin önerildiğini de lisana getiren Kumsal Kınay, “Bu formda tüketicilerin markayı anımsama ve akılda tutma oranları da artıyor. En tesirli ve tüketiciyi satın almaya teşvik eden renkler kırmızı, mor ve mavidir.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım law office wordpress hosting ingilizce kursu web tasarım ankara haberler Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı Ankara endoskopi labomat Beta Law dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates değer kaybı Adblue yer yıkama makinesi Baharat Çeşitleri